Modeller

Kommunikation är blott och bart transport

Men så är det ju inte tänker vi! Jo, för kommunikation har inte så mycket med att skapa information eller göra sig av med information om vi ser till aktiviteten att kommunicera. Vi som jobbar med kommunikationsfrågor ska se till att transporten sker på det bästa och mest optimala sätt vi kan få till. SEN …

Kommunikation är blott och bart transport Läs mer »

Att skaffa sig kommunikativa marknadsandelar

Jag tror mer på Eddie Izzard taktik av ”the cunning use of flags”. We stole countries with the cunning use of flags. Just sail around the world and stick a flag in. ”I claim India for Britain!” And they’re going, ”You can’t claim us, we live here! Five hundred million of us!” – ”Do you have a …

Att skaffa sig kommunikativa marknadsandelar Läs mer »

Styrkan med modeller och svagheten med förståelsen

Jag vet inte hur det är med dig, men jag får kalla kårar down to the bone när informatörer, kommunikatörer, PR-folk och allehanda börjar skissa upp sändare-mottagare modeller. Du vet, de där boxarna med sändare – budskap – kanal – brus – mottagare – feedback. Sluta genast med det. I stort sett ingen av er …

Styrkan med modeller och svagheten med förståelsen Läs mer »